12 лютого 2022

Відкритий урок

 

 Тема: Галина Кирпа «Мій ангел». Виразне читання напам’ять

Мета: поглибити знання учнів про ідейно-художній зміст вірша Галини Кирпи «Мій ангел»; розвивати навички виразного читання, пам'ять, образне мислення, уміння формулювати думку й відстоювати її; виховувати морально - етичні принципи.

 Галина Кирпа. «Мій ангел такий маленький...», «Коли до вас темної ночі...»

Очікувані результати: учні вміють виразно читати вірш напам’ять, використовуючи набуті на попередніх уроках знання з теорії виразного читання, уміння та навички.

 

Теорія літератури: поглиблення знані, про художні особливості твору.

 

Обладнання: репродукція картини В. Лопати «Мій ангел», тексти творів, додаткова література : Українські народні казки : Книга 36. Казки степової Кіровоградщини \ запис.,упоряд. і літ. оправ. М.Зінчук.- Чернівці : Букрек, 2011.

 

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

 

Перебіг уроку.

I.         Організаційна частина. Звернення до епіграфа уроку « Поезія - це пісня натхненного янгола» (Зоя Чегусова)

 

II.       Формування основної проблеми та дидактичної мети.

Вступне слово вчителя.

       Звучить музика «Музика літнього лісу» ( Подих життя)

       У цьому світі все сповнено поезією. Тільки потрібно почути її у шелесті трав, подиху вітру, серед зимового лісу чи спекотного міста. Це привілей справжнього поета. Сьогодні ми з вами говоритимемо про поезію, слухатимемо поезію. А загалом, спробуємо доторкнутись до чарівного поетичного слова, розгадати таємницю творчості талановитої київської поетеси, перекладача, прозаїка, члена Національної спілки письменників України Галини Миколаївни Кирпи. Але перш ніж говорити про її поетичні надбання, маємо хоч коротенько дізнатись про неї саму. Хто вона? Звідки? Чого в житті досягла?

       У цьому нам допоможе учениця, яка підготувала коротеньку біографічну довідку

       Демонстрація репродукцій картин із зображенням янголів.

       Розповідь вчителя про походження міфічного образу янгола, потрактування цього образу в мистецтві загалом та в творчості письменників зокрема .

       Наше слово «янгол» походить від грецького «ангелос» - «посланець», «той, хто приносить вісті» .

       Невидимі посланці, мешканці небес, істоти світлі та легкі, існують у багатьох традиціях, і немає жодної цивілізації, де б не згадувалися ці духовні сутності. Вони - посередники між Богом та світом, що символізують зв'язок Творця з Його творіннями .

       Янголи як посланці Божі часто згадуються у Святому Письмі, і віра в їхнє існування глибоко вкоренилась у християнській традиції, де це слово означає про письменницю., духовних істот, які є більш досконалими, ніж люди, і сповіщають людям волю Божу.

       Янголи створені вільними, супроводжують нас і допомагають, коли це необхідно . Згідно з усіма традиціями, кожна людина має ангела-охоронця .

       Тому образ янгола надзвичайно популярний у мистецтві загалом і літературі зокрема.

       До нього зверталися найталановитіші художники світу .

       Перед вами лише кілька репродукцій картин всесвітньо відомих майстрів, що зверталися до образу янгола. Як бачите, кожен з них творив свого янгола, втілюючи у ньому своє бачення світу .

       Щодо літератури, то, оминаючи класику, можемо стверджувати, що і сьогодення апелює до цього образу, використовує його, шукає у ньому нових відтінків, тобто сучасність створює свій багатовимірний образ янгола,

       Поезія Галини Кирпи — для уважного читача та чутливого серця. Вона викликає сильні почуття й емоції. Сподіваюсь, сьогодні ви зможете відтворити їх щиро та артистично. Отже ми сьогодні ознайомимося з поезією «Мій ангел»

 

III. Формування вмінь та навичок

1.        Виразне читання поезії вчителем.

2.        Робота з репродукцією картини Василя Лопати «Мій ангел».

       Опишіть образи, створені па полотні.

       Згадайте визначення-прикладку, яку зазвичай вживають зі словом «янгол».

       Яка функція янголів?

       Хто більш за всіх потребує захисту?

       Спробуйте визначити почуття, які властиві кожному персонажу, зображеному на картині.

       Чим саме хвилює картина?

       Яку функцію виконує янгол, зображений на картині?

       Чи можна сказати, що у батьків та янгола однакове завдання?

       Чому так важливо слухатися батьків (з огляду на присутність на плечі чорта)?

3.        Проблемні питання та завдання.

       Як автор відноситься до героя вірша?

       Які слова, словосполучення, речення потрібно виділити логічним наголосом, тому що саме вони визначають головну думку?

       Ця поезія — зразок філософської лірики. Чи ставить це перед виконавцем додаткові завдання?

       Ми з’ясували, що в поета оптимістичне світосприйняття. Як можна передати це засобами виразного читання?

       Які художні особливості використовує автор у вірші для опису ангела? Назвіть їх.

       Яку форму звертань використовує автор до ангела ? Чому?

4. Виразне читання вірша «Мій ангел».

1)        Обмін враженнями.

2)        Визначення кращого читця з обґрунтуванням вибору.

 

IV.      Закріплення вивченого.

1)        Робота зі схемою «Визнач риси характеру героя»

2)        Робота в групах: скласти монолог від імені янгола.

 

V.       Рефлексія

Скласти сенкан за словом « ангел»

 

VI.      Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання :

1)        Вивчити поезію напам’ять.

2)        Уявіть, як виглядає ваш Ангел-охоронець і намалюйте його чесність і порядність стабільність

 

Немає коментарів:

Дописати коментар